Thursday, February 9, 2012

ဂါထာမႏၱန္တို႔ေရွ႕တြင္.. ဥံဳ ..ထည့္၍ ရြဆိုယံုၾကည္မႈ



အခ်ိဳ႕ေသာသူတို႔သည္ ရတနာျမတ္သံုး၏ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားေတာ္မ်ားကို ရြက္ဆုိပူေဇာ္ၾကရာ၌ ေရွ႕မွ ဥံဳ ခံ၍ မႏၱန္မ်ားသဖြယ္ လြဲမွားစြာ ရြက္ဆိုေနၾကသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ သရဏဂံုစေသာ တရားေတာ္မ်ားကို ဥံဳ ခံ၍ ရြက္ဆိုလွ်င္ တန္ခုိးသိဒၶိၿပီးေျမာက္သည္ဟု တခ်ိဳ႕က ေျပာၾကေသး၏။သို႔ေသာ္လည္း ယင္း ဥံဳ ထည့္၍ ရြက္ဆိုမႈသည္ ဘုရားေဟာပိဋကတ္ေတာ္၌ ပါမပါကိုကား မသိၾကေခ်။
ဥံဳ ဆိုသည္မွာ ဗုဒၶပိဋကတ္စာေပ ပါဠိအသံုးမဟုတ္ေပ။ ဗုဒၶ၀ါဒလည္း မဟုတ္ေပ။ ဟိႏၵဴ၀ါဒမွ ဆင္းသက္လာေသာ စကားျဖစ္သည္။ ဟိႏၵဴဘာသာ၌ ဥံဳသည္ မႏၱန္ မႏၱရားတို႕ကို ရြက္ဆိုရာတြင္ အေရးႀကီးဆံုး အဓိကအခ်က္ျဖစ္သည္။ ဖန္ဆင္းရွင္ကို ယံုၾကည္လက္ခံေသာ ဟိႏၵဴဘာသာ၌….
၁။  ေလာကကို ဖန္ဆင္းသည္ဟု ယူဆေသာ ျဗဟၼာကို ေဟာသည့္ ျဗဟၼပုဒ္မွ ေနာက္ဆံုး ..အ..သရ
၂။  ေလာကကို ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္တတ္သည္ဟု ယူဆေသာ ဗိႆဏိုးကို ေဟာသည့္ ဗိသွ်ဏုပုဒ္မွ ေနာက္ဆံုး ..ဥ..သရ
၃။  ေလာက၌ မေကာင္းမႈမွန္သမွ်ကို ဖ်က္ဆီးတတ္သည္ဟု ယူဆေသာ သီ၀နတ္မင္းကိုေဟာသည့္ သွ်ီဗမ္ပုဒ္မွ ေနာက္ဆံုး …အမ္….ဤသံုးမ်ိဳးလံုးကို ေပါင္း၍ ရြက္ဆိုေသာအခါ (အ+ဥ+အမ္-အုမ္-ဥံဳ)ဟုျဖစ္လာပါသည္။
သို႔ျဖစ္၍ ..ဥံဳ..ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းသည္ ဗုဒၶ၀ါဒီမ်ားႏွင့္ မဆိုင္ဘဲ ဖန္ဆင္းရွင္ ရိွသည္ဟု ယံုၾကည္ယူဆၾကသည့္ ဟိႏၵဴျဗဟၼဏဘာသာ၌လာေသာ နတ္မင္းႀကီးသံုးပါးကို တိုင္တည္၍ ရြက္ဆိုေသာ စကားအသံုးအႏႈန္းသာျဖစ္သည္။
မာန္လည္ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီးကလဲ ယင္းသို႔ရြက္ဆိုယံုၾကည္မႈမ်ိဳးသည္ ကံ.ဥာဏ္.၀ိရိယတို႔၏ အစြမ္းကို နားမလည္ေသာ လူ႕ဗာလတို႔၏ အယူအဆသာျဖစ္ေၾကာင္းကို မဃေဒ၀လကၤာ၌….
…အႏၶဗာလ၊ လူထိုမွ်တို႔၊ ကမၼ၀ီရိယ၊ မယံုၾကဘူး၊ သီ၀မေဟ၊ ပရေမသူရာ၊ ျဗဟၼာဗိႆႏိုး၊ ကမၻာစိုးႏွင့္၊ တန္ခိုးႀကီးမား၊ နတ္ဘုရားတုိ႔၊ ေပးစားဖန္ဆင္း၊ ျဖစ္တံုလွ်င္းဟု၊ ခ်ြတ္ယြင္းသမႈ၊ အမွားရႈသည္၊ ေတာင္သူ႕ယူေလ့ ယူလာတည္း….ဟု စပ္ဆိုဆံုးမခဲ့သည္။

No comments:

Post a Comment