Monday, August 20, 2012

တမလြန္ဘ၀ရိွႏိုင္ပံုယုတ္ၱိမ်ား

   တမလြန္ဘ၀ကို ယံုၾကည္မႈသည္ လူတို႔၏ ပင္ကိုယ္ဆန္းစစ္ေတြးေခၚမႈအရ ေပၚလာျခင္း ျဖစ္သည္။ လူသည္ အသိၪဏ္ကို အသံုးျပဳေတြးေခၚတတ္စကပင္ ““လူသည္ ဤဘ၀သို႔ မေရာက္မီ ယခင္က တစ္စံုတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ဘူးခဲ့သေလာ၊ လူေသၿပီးသည့္အခါ တစ္စံုတစ္ခု ျဖစ္ရန္ရိွေသးသေလာ၊ သို႔မဟုတ္ လူသည္ ယခုပစၥဳပၸန္ဘ၀တြင္စၿပီး ယခုပစၥဳပၸန္ဘ၀တြင္ပင္ ၿပီးဆံုးသြားေတာ့ မည္ေလာ’’ စေသာဘ၀ဆိုင္ရာ ေမးခြန္းမ်ားကို အစဥ္တစိုက္ ေမးလာခဲ့ပါသည္။ မ်ားစြာေသာလူတို႔က လူသည္ ဤပစၥဳပၸန္ဘ၀တြင္ စၿပီး ဤပစၥဳပၸန္ဘ၀တြင္ ဆံုးမည္မဟုတ္၊ ယခင္ကစ၍ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ေသၿပီးေနာက္ တြင္လည္း ျပန္လည္၍ ျဖစ္ဦးမည္ဟု ယံုၾကည္ၾကပါသည္။ ဤသည္မွာ ေနာက္ဘ၀ကို ယံုၾကည္မႈ၏ အစပင္ျဖစ္ပါသည္။ ဤေနရာ၌ လူတို႔ယံုၾကည္ခဲ့သည့္အတိုင္း တမလြန္ဘ၀မ်ား ရိွႏိုင္,မရိွႏိုင္ (သို႔မဟုတ္) ေနာက္ဘ၀ရိွ,မရိွဆိုသည္ကို ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ရန္လိုပါသည္။
       ယေန႔ေခတ္ သပၸံပညာသည္ အလြန္တိုးတက္ ေနေသာေခတ္ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတို႔သည္ အရာရာကို သိပၸံပညာျဖင့္ ခ်ိန္ထိုးၿပီး သက္ေသအေထာက္အထားရိွ၍ လက္ဆုပ္ လက္ကိုင္ျပႏိုင္မွသာလွ်င္ လက္ခံေလ့ရိွၾကသည္။ သက္ေသ အေထာက္အထား မရိွသည္တို႔ကို လက္ခံယံုၾကည္ရန္ တြန္႔ဆုတ္ၾက၏။ ဘ၀ဆက္လက္ျဖစ္မႈ(သံသရာ)ကိုလည္း သက္ေသအေထာက္ အထား ခုိင္လံုစြာမျပႏိုင္ဟူေသာ ဆင္ေျချဖင့္ သိပၸံနည္းမက်ဟုဆိုကာ မယံုၾကည္လိုၾကေပ။
       ကမၻာေပၚ၌ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မႈဆိုင္ရာ ဘာသာ၀ါဒမ်ားရိွရာ အသီးသီးေသာဘာသာ ၀င္တို႔၏ ခံယူခ်က္မ်ားတြင္ လူသားတို႔၏ မ်က္ျမင္ နားၾကားစေသာ သာမန္အာ႐ံုသိစိတ္ငါးမ်ိဳးတို႔ျဖင့္ လက္လွမ္းမီွႏိုင္ေသာ အခ်က္မ်ားရိွသကဲ့သို႔၊ ထိုသာမန္အာ႐ံုသိစိတ္တို႔ျဖင့္ အလွမ္းမမီွ ႏိုင္ေသာအခ်က္မ်ားလည္း အေျမာက္အမ်ားရိွေနပါသည္။
       လူ႕အသိုက္အ၀န္းတြင္ လုိက္နာဖြယ္၊ ျပဳက်င့္ဖြယ္၊ လုပ္ေဆာင္ဖြယ္စသည္တို႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘာသာတရားတို႔၏ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားသည္ သာမန္အာ႐ံုသိစိတ္တို႔ျဖင့္ သိႏိုင္၊ နားလည္ႏိုင္ေသာ အခ်က္မ်ားလိုလိုခ်ည္း ျဖစ္ၾကပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ စိတ္၀ိညာဏ္၊ တမလြန္ဘ၀၊ ကံတရား၊ နိဗၺာန္စသည္တို႔သည္ မ်က္ျမင္နားၾကားစသည့္ အာ႐ံုသိစိတ္မ်ားျဖင့္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ သိႏိုင္ျမင္ႏိုင္ရန္ ျဖစ္စေကာင္းေသာအရားမ်ား မဟုတ္ၾကပါေခ်။ ထိုသို႔ပင္ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ မသိႏိုင္ေသာ္လည္း အဆိုပါအရာမ်ားကို ဘာသာတရားက သင္ၾကားထားသည့္အတိုင္း ယံုၾကည္စိတ္ျဖင့္ လက္ခံလာခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။
       သိပၸံပညာတိုးတက္ထြန္းကားလာေသာ ယေန႔ေခတ္တြင္ လူတို႔သည္ အရာရာကို သိပၸံပညာျဖင့္ ႏိႈင္းခ်ိန္လာၾကရာ သိပၸံနည္းျဖင့္ လက္ေတြ႕စမ္းသပ္ေဖာ္ျပ၍ မရေသာအရာမ်ားကို တကယ္ရိွအေနျဖင့္ လက္ခံယံုၾကည္ရန္ ၀န္ေလးလာၾကပါသည္။ ဘာသာတရားမ်ားက နတ္ရိွ ေၾကာင္း၊ ငရဲျပည္ရိွေၾကာင္း ညႊန္ျပသည္။ သို႔ေသာ္ မည္သူမွ် နတ္မ်ား၊ ငရဲသားမ်ားကို တပ္အပ္ မျမင္ဘူးေခ်။ ငရဲျပည္ႏွင့္ နတ္ျပည္ဗိမာန္ဆိုသည္တို႔မွာလည္း နကၡတ္ပညာရွင္တို႔၏ အင္အား ေကာင္းလွေသာ နကၡတ္ၾကည့္မွန္ေျပာင္း၀တြင္ အရိပ္မွ်ပင္ ထင္မလာဘူးေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ယင္းတို႔ကို ဆင္းရဲဒုက္ၡႏွင့္ အေၾကာက္တရားမ်ားမွ ပုန္းခိုလိုေသာစိတ္မ်ားက ဖန္တီးထုတ္လုပ္ လိုက္ေသာ စိတၱဇအရာမ်ားအျဖစ္သာ ႐ႈျမင္သေဘာထားလာၾကပါသည္။
       အမွန္အားျဖင့္ သိပၸနည္းျဖင့္ စမ္းသပ္၍ မရေသာအရာမ်ားမွာ သာမန္အာ႐ံုသိစိတ္ တို႔၏ နယ္နိမိတ္ျပင္ပမွ အရာမ်ားသာျဖစ္ေနေပသည္။ သိပၸံပညာဆိုသည္မွာလည္း အာ႐ံုသိစိတ္ တို႔ျဖင့္ အလွမ္းမီွႏိုင္ရာ က်ဥ္းေျမာင္းသည့္ ေဘာင္အတြင္း၌သာ စူးစမ္းရွာေဖြႏိုင္ပါသည္။
       သို႔ျဖစ္၍ အာ႐ံုသိစိတ္ငါးပါးတို႔၏ နယ္နိမိတ္ျပင္ပ၊ မ်က္ျမင္နားၾကားစသည့္ အာ႐ံုသိစိတ္မ်ားျဖင့္ အလွမ္းမမီွႏိုင္ရာ နယ္ပယ္တြင္ ကံ၊ တမလြန္၊ နိဗၺာန္စသည့္ တကယ္ရိွေနေသာ အရိွသဘာ၀တရားမ်ားကို ျငင္းပယ္ရန္ မသင့္ေပ။
       တမလြန္ဘ၀အယူအဆႏွင့္ ပတ္သက္၍ ပထမစဥ္းစားသင့္သည္မွာ လူအခ်င္းခ်င္းတြင္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးမတူ၊ ထူးျခားသည့္ အခ်က္မ်ားရိွေနျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕သည္ ေမြးကတည္းကပင္ အက်ိဳးအကန္း၊ ဆြံ႕အသူမ်ား ျဖစ္လာခဲ့ရပါသည္။ ယင္းအေျခအေနမ်ားကို မိဘမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ရသည္ဟု တထစ္ခ်မေျပာႏိုင္ေပ။ မိခင္တစ္ဦးတည္းမွ ေမြးဖြားလာေသာ အမႊာပူးတို႔သည္ပင္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အက်င့္စ႐ိုက္၊ စိတ္ရင္းစိတ္ဓာတ္၊ ရည္ရြယ္ခ်က္လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား ကြာျခားသည္ ကိုေတြ႕ရပါသည္။ ဤသို႔ျဖစ္ရသည္မွာ ယခုဘ၀ႏွင့္ မ်ားစြာမသက္ဆိုင္ဘဲ ေရွးဘ၀မ်ားစြာမွ ကံဟူေသာ အေၾကာင္းတရားတို႔၏ အက်ိဳးဆက္ျဖစ္ေၾကာင္း ယူဆရပါမည္။ လူတို႔၏ အရည္အေသြး၊ ထူးျခားသည့္စြမ္းရည္၊ ထူးခၽြန္သည့္ၪဏ္ရည္ၪဏ္ေသြးစသည္တို႔သည္ အတိတ္ကာလ တစ္ေလွ်ာက္လံုး အဖန္ဖန္ျဖစ္ခဲ့ရသည့္ ကံ(ကမ္ၼ)မ်ား၏ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္သြယ္ မႈရလာဒ္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္ပါသည္။
       စြမ္းအင္တည္ၿမဲျခင္းနိယာမသည္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ႐ူပေဗဒပညာတြင္ အေျခခံတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ထိုနိယာမအရ စြမ္းအင္မ်ား အသြင္ေျပာင္းေသာအခါ စြမ္းအင္တစ္မ်ိဳးမွာ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားေသာ္လည္း အျခားအသြင္ျဖင့္ စြမ္းအင္တစ္မ်ိဳး ျပန္လည္ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ဤသို႔ေျပာင္းလဲ ရာ၌ စြမ္းအင္မွာ ပ်က္ျပယ္သြားျခင္းမရိွေပ။ စြမ္းအင္တစ္မ်ိဳး ဆံုး႐ံႈးေပ်ာက္ကြယ္သြားလွ်င္ ၎င္းႏွင့္ ညီမွ်ေသာ အျခားစြမ္းအင္တစ္ခု ေပၚေပါက္လာၿမဲျဖစ္သည္။ ဤသေဘာတရားအရ လူတစ္ဦး ေသဆံုးသြားေသာအခါ ေသသူ၏ စိတ္ပုိင္းဆိုင္ရာ စြမ္းအင္တို႔သည္လည္း အသြင္သစ္ျဖင့္ ဆက္လက္ ျဖစ္ေပၚႏိုင္ေၾကာင္း ထင္ရွားပါသည္။ ေသသည့္အခါ ႐ုပ္ခႏ္ၶာကိုယ္ အလုပ္မလုပ္ ေတာ့ေသာ္လည္း ေသသူ၏ျပန္းထန္လွေသာ တပ္မက္မႈစြမ္းအင္သည္ အရိွန္အဟုန္ျဖင့္ ဆက္လက္ျဖစ္ေပၚေနပါသည္။ ၎င္းမွတစ္ဖန္ ဘ၀သစ္တစ္ခု ျပန္လည္ျဖစ္တည္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤသည္တို႔ကား ေနာက္ဘ၀ရိွႏိုင္မႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယုတ္ၱိေဗဒႏွင့္ သိပ္ၸံပညာ႐ႈေထာင့္ တို႔မွ တင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment