Wednesday, July 4, 2012

သိပၸံပညာႏွင့္ ကံစြမ္းအင္သေဘာတရား

ဒီေန႔ တကၠသိုလ္မွာ Buddhist psychotherapy ဘာသာရပ္ ပို႔ခ်တာ ကံအေၾကာင္း ပို႔ခ်သြားတယ္။ ျပန္လည္ေကာက္ႏႈတ္္တင္ျပလိုက္တယ္။
    
   လူသားတို႔ ပဋိသေႏၶတစ္ဖန္ ျပန္ေနျခင္းသေဘာတရားတြင္ ကံ၏အစြမ္းသတၱိသည္ အဓိကအခန္းက႑မွ ပါ၀င္၏။ ကံစီမံရာေၾကာင့္ သတၱ၀ါတို႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲျပားေနရသည္။ ဤဘ၀မွ                            ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာကုသိုလ္ကံ၊ အကုသုိလ္ကံတို႔၏ အစြမ္းသည္ ေသလြန္ၿပီးေနာက္ ေနာင္ဘ၀တြင္ ထိုကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံအားေလွ်ာက္စြာ အက်ိဳးေပးေပမည္။ လူ႕ျပည္၌   ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ေကာင္းမႈကံ၏အစြမ္းသည္ နတ္ျပည္၌ ဘံု၊ ဗိမာန္မ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္သည္။ ကံ၏အစြမ္းျဖင့္ နတ္ဘ၀၊ ျဗဟၼာဘ၀တို႕ကိုလည္း ဥပပါတ္ပဋိသေႏၶျဖင့္ ခ်က္ခ်င္းျဖစ္ေပၚေစႏိုင္သည္။ ကံစြမ္းအင္မ်ားေၾကာင့္ ဘ၀သစ္တစ္ဖန္ ျဖစ္ေပၚလာသည္ဟု ဆိုလွ်င္ မွားမည္မဟုတ္ေပ။
လူ႔ဘ၀စတင္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ သိပၸံပညာက အေျဖမေပးႏိုင္ေသာ အခ်က္အလက္တို႔ မ်ားစြာရိွေပသည္။ သိပၸံပညာသည္ ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒကိုလည္း လက္မခံသကဲ့သို႔ ကံစြမ္းအင္၏ သေဘာတရားတို႔ကိုလည္း နားမလည္ႏိုင္ေသးေပ။ သိပၸံပညာ၏ အေျခခံသေဘာတရားတြင္ ျဒပ္ႏွင့္စြမ္းအင္ကို ဖန္တီး၍မရ၊ ေဖ်ာက္ဖ်က္၍မရ ဟူေသာ သဘာတရားရိွသည္။ သို႔ေသာ္လည္း စြမ္းအင္သည္ အသြင္တစ္မ်ိဳးမွ အသြင္တစ္မ်ိဳးသို႔ ကူးေျပာင္းသြားႏိုင္ျခင္းကိုကူ လက္ခံေပသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ အတိတ္ဘ၀တခုမွ ကံစြမ္းအင္သည္ ပစၥဳပၸန္ဘ၀ ျဖစ္ေပၚေရးကို အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစႏိုင္သည္ဟုဆိုလွ်င္ ဗုဒၶဘာသာတို႔၏ ကံစြမ္းအင္သေဘာသည္ သိပၸံသေဘာတရားႏွင့္ ဆန္႔က်င္မႈမရိွဟု ဆိုႏိုင္ေပသည္။ ဗုဒၶတရားေတာ္တို႔သည္ ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ နာမ္ပိုင္းဆိုင္ရာ သေဘာတရားမ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ေဟာၾကားထားေသာ တရားေတာ္ျဖစ္သည္။ သိပၸံသည္ကား ျဒပ္ႏွင့္စြမ္းအင္ဆိုင္ရာ သေဘာတရားတို႔ကို ေပါင္းစုေဖာ္ျပထားေသာ ပညာရပ္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သေဘာတရားခ်င္းအားျဖင့္ တူညီမႈရိွသည္ဟု ယူဆလွ်င္ မွားမည္မဟုတ္ေပ။ ကံ၏ အစြမ္း ကံ၏အေထာက္အပံ့တို႔ေၾကာင့္ ခႏၶာကိုယ္ကို ဖြဲ႔စည္းထားေသာ အဂၤါႀကီးငယ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာၾကသည္။ သိပၸံသည္ကား ကံ၏သေဘာတရားတို႔ကို အျပည့္အ၀ လက္မခံေသးေပ။
ဘုရားရွင္သည္ အေၾကာင္းတရားမ်ားစြာ ေပါင္းစံုညီညြတ္မွသာလွ်င္ ဘ၀သစ္ပဋိသေႏၶျဖစ္ေပၚျခင္းကို ေဟာၾကားထားသည္။ တစ္ဘ၀ၿပီး တစ္ဘ၀ ဆက္ကာဆက္ကာ ျဖစ္ပ်က္ေနရသည့္သေဘာကို ပဋိစၥသမုပၸါဒ္တရားေတာ္တြင္ အေသးစိပ္ ေဟာၾကားထားသည္။

No comments:

Post a Comment