စိပ္ပုတီးႏွင့္ ပတ္သက္ေသာအေၾကာင္းကို
ပိဋကတ္ေတာ္ နိကာယ္ငါးရပ္တို႔၌ ေဟာျပထားျခင္း မရိွေျခ။ ဗုဒၶဘာသာတို႔က ကမၼ႒ာန္းဘာ၀နာ
စီးျဖန္းေသာအခါ စိပ္ပုတီးကို အကူအညီယူ၍ စီးျဖန္းၾကသည္။ ထို႔ျပင္ ပုတီးစိပ္ျခင္းသည္
စိတ္တည္ၿငိမ္မႈ ရရန္၊ သမာဓိပြားမ်ားရန္ အားထုတ္သည့္ အလုပ္တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာအဘိဓာန္၌
စိပ္ပုတီးကို…
“လည္၌ဆြဲရန္္အတြက္ ပစၥည္း၀တၳဳမ်ားကို သီတြဲကံုးဆက္ထားသည့္
အဆင္တန္ဆာ”ဟု ဖြင့္ဆို၍ ပုတီးစိပ္ျခင္းကို “ဘုရားဂုဏ္ေတာ္စသည္တို႔ကို ပြားမ်ားရာ၌ စိတ္ကို
မပ်ံ႕လြင့္ေစရန္ အမ်ားအားျဖင့္ တစ္ရာ့ရွစ္လံုးရိွေသာ ပုတီးျဖင့္ တစ္လံုးခ်င္း မွတ္သားတြက္ခ်သည္”ဟု
ဖြင့္ဆိုထားသည္။
ပုတီးစိပ္ျခင္းသည္
ဗုဒၶဘာသာ၌သာမကဘဲ အျခားေသာ ဘာသာမ်ားတြင္လည္း ရိွသည္။ ဟိႏၵဴတို႔သည္ ဂါထာမႏၱန္ရြတ္ဖန္၍
ပုတီးစိပ္ၾကသည္။ ဗုဒၶဘာသာတို႔ကမူ ဂုဏ္ေတာ္ရြတ္ပြား၍လည္းေကာင္း၊ အာရံုျပဳ၍လည္းေကာင္း
ပုတီးစိပ္ၾကသည္။ ပုတီးစိပ္၍ ဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္း၊ လကၡဏာေရးစေသာ တရားတို႕ကို ပြားမ်ားျခင္းတို႔သည္
ေကာင္းျမတ္မွန္ကန္ေသာ အလုပ္ပင္ျဖစ္ေပသည္။
ပုတီးကို
ေရွးေခတ္က တရုတ္ႏွင့္ ပီရူးႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ခ်ည္ႀကိဳးျဖင့္ အထံုးျပဳလုပ္ၿပီး မွတ္တမ္းမွတ္ရာ
သေဘာအျဖစ္ အသံုးျပဳခဲ့သည္။ တဖန္ ဟိႏၵဴ၊ ဂ်ိန္း စေသာ ဘာသာျခားတို႔ကလည္း သစ္ေစ့၊ ၀ါးေစ့၊
ဖန္၊ ေက်ာက္ စသည္တို႔ျဖင့္ ပုတီးျပဳလုပ္ကာ အသံုးျပဳခဲ့ၾကသည္။ ဂိုဏ္းသမားတို႔ကမူ ဂိုဏ္းသံုးပစၥည္းအျဖစ္
အသံုးခ်ၾက၏။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အဆင္တန္ဆာပုတီးကို ပုဂံေခတ္ မတိုင္မီ ပ်ဴေခတ္ကပင္ တြင္က်ယ္စြာ
သံုးစြဲေနၾက၏။ ဘာသာေရးအသံုးအေဆာင္ ပုတီးကိုကား ေႏွာင္းေခတ္ေရာက္မွ သံုးစြဲၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုဘာသာေရးအသံုးအေဆာင္ စိပ္ပုတီးကို ဟိႏၵဴတို႔ထံမွ နည္းယူ၍ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ပုဂံေခတ္
အပါယ္ရတနာ လိႈင္ဂူဘုရားအတြင္း၌ ေတြ႕ရေသာ နံရံေဆးေရး ပန္းခ်ီကားတြင္ ဟိႏၵဴရေသ့ႀကီးမ်ားဟု
ယူဆရေသာ ရေသ့ႀကီးမ်ားႏွင့္ တိတၳိႀကီးမ်ားသည္ စိပ္ပုတီးမ်ားကို ကိုင္ေဆာင္ထားၾကသည္ကို
ေတြ႕ရသည္။ စိပ္ပုတီးကိုင္၍ မႏၱန္ရြတ္ဆိုေနဟန္ရိွ၏။ အင္း၀ေခတ္တြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔ စိပ္ပုတီးကို
ပို၍ အသံုးျပဳလာၾကသည္။ အင္း၀ေခတ္ ရာဇာဓိရာဇ္ႏွင့္ စာႀကိဳသူျမတ္တို႔ ေတြ႕ဆံုပြဲတြင္
သီတင္းသည္ သံုးရာတို႔က စိပ္ပုတီးကိုယ္စီျဖင့္ လိုက္ပါရေၾကာင္း သမိုင္း၌ေတြ႕ရသည္။
ယေန႔ေခတ္တြင္
စိပ္ပုတီးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ယံုၾကည္မႈေထြျပားလာသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ နာမ္သားပုတီး၊ ၿဂိဳဟ္တိုင္ပုတီး၊
ဓာတ္သားပုတီး၊ ပန္းေပါင္းပုတီး၊ ဂမုန္းပုတီးစသည့္ျဖင့္ မိမိတို႔ စိတ္ကူးေပၚရာ တီထြင္၍
အသံုးျပဳလာၾကသည္။ ပုတီးကို ေရစိမ္ေသာက္လွ်င္ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းသည္စသည္ျဖင့္လည္း ယံုၾကည္လာၾကသည္။
အခ်ိဳ႕ေသာပုဂၢိဳလ္တို႔ကမူ ပုတီးေခါင္းမွ ႀကိဳးအဖ်ားကိုကိုင္ကာ အသက္၀င္လာသေယာင္ ေတာင္ရမ္းေျမာက္ရမ္းလုပ္ၿပီး
ေဟာကိန္းထုတ္ၾကသည္။ ဘုိုးဘိုးေအာင္ ဘိုးမင္းေခါင္စေသာ ဘိုးေတာ္ပံုတို႔ကို စိပ္ပုတီးႏွင့္အတူ
ထုလုပ္ေရးဆြဲၾကသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ကုသိုလ္ပြားရန္ သမာဓိရရန္အတြက္ ႀကိယာတန္ဆာျဖစ္ေသာ
စိပ္ပုတီးကို ေလာဘအတၱႏွင့္ ယွဥ္၍အသံုးခ်ျခင္းသည္ကား မသင့္ေလွ်ာ္ေပ။
(မန္္း..သာသနာ့တကၠသိုလ္တုန္းက ပို႔ခ်ခ်က္)
No comments:
Post a Comment