ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္တြင္
သံေသဒဇပဋိသေႏၶျဖင့္ ေမြးဖြား လာသူတို႔အနက္ ဗုဒၶဘာသာတိုင္းသိထားၿပီးၾကေသာ စိၪ္ၥမာဏသည္လည္း
တစ္ဦး အပါအ၀င္ျဖစ္သည္။ စိၪၥမာဏဟု ေျပာလိုက္သည္ႏွင့္တၿပိဳင္နက္ ဘုရားရွင္ကို ပရိသတ္တို႔
အလယ္၌ ကိုယ္၀န္ျဖင့္ စြပ္စြဲေျပာဆိုေသာ မိန္းမယုတ္ဟု ခ်က္ခ်င္းသိၾကေလသည္။ စိၪၥမာဏ ဆိုသည္မွာ
မန္က်ည္းပင္၌ သေႏၶတည္၍ ေမြးဖြားလာသူဟု အဓိပၸါယ္ရသည္။ သူမသည္ နတ္သမီးတမွ် လြန္စြာလွပတင့္တယ္သည္။
ၾကည့္ခ်င္စဖြယ္လည္း ေကာင္းသည္။ သို႔ေသာ္ သူမသည္ ဗုဒၶ၀ါဒရိွသူမဟုတ္ေပ။ တိတ္ၳိတို႔ကို
ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေသာ ပရိဗိုဇ္မတစ္ဦးျဖစ္သည္။
ဘုရားရွင္ပြင့္ေတာ္မူလာၿပီးေနာက္တြင္ ဘုရားရွင္၏
ဘုန္းတန္ခိုးေတာ္တို႔ေၾကာင့္ တိုင္းသူျပည္သားတို႔သည္ တိတ္ၳိတုိ႔ထံ အသြားအလာနည္းပါးၿပီး
ဘုရားရွင္ဆီသို႔သာ ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ ၾကေတာ့သည္။ ထိုအခါ တိတ္ၳိတို႔သည္ လာဘ္လာဘ နည္းပါးလာျခင္းေၾကာင့္
ဘုရားရွင္ကို မနာလို ၀န္တိုမႈျဖစ္ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ တိတ္ၳိတို႔သည္ ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္သတင္းမ်ားနိမ့္က်ေအာင္
ဂုဏ္ေက်းဇူးမဲ့ျဖစ္ေအာင္ တမင္အကြက္ဆင္ဖန္တီးၾကေလသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ တိတ္ၳိတို႔သည္ စိၪၥမာဏကို
ဘုရားရွင္၏ အက်ိဳးမဲ့ျဖစ္ေစေရးအလုပ္တာ၀န္ကို အပ္ႏွင္းလိုက္ေလသည္။ စိၪၥမာဏ သည္လည္း ထိုတာ၀န္ကိုၾကည္ျဖဴစြာ
လက္ခံလိုက္ေလသည္။
တာ၀န္ကိုလက္ခံၿပီးေနာက္ စိဥၥမာဏသည္ သာ၀တ္ၳိျပည္သူျပည္သားတို႔
တရားနာယူၿပီး ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွ ျပန္လာေသာအခါ သူမသည္ ပိုးဖလံအဆင္းႏွင့္တူေသာ အ၀တ္ကို
႐ံုလ်က္ ပန္းနံ႔သာတို႔ကို လက္ျဖင့္ကိုင္၍ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို႔ သြားေလဟန္ေဆာင္၏။ ပရိသတ္ထဲမွ
အခ်ိဳ႕သူတို႔က ““ဘယ္သြားမွာလဲ”” ဟုေမးေသာအခါ အထင္လြဲေစႏိုင္ေသာ စကားတို႔ ျဖင့္ ေျဖၾကားေလသည္။ ထို႔ေနာက္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို႔
သြားေလဟန္ျဖင့္ တိတ္ၳိတို႔၏ ေက်ာင္းသို႔ ၀င္အိပ္ေလ၏။ မနက္လင္း၍ တိတ္ၳိတို႔ေက်ာင္းမွ
ျပန္လာေသာအခါ ဘုရားဖူးလာ သူမ်ားက ““ဘယ္မွျပန္လာသလဲ””ဟု ေမးလွ်င္လည္း ယံုမွားေစႏိုင္ေသာ စကားတို႔ျဖင့္
ျပန္လည္ ေျဖၾကားေလသည္။ ရက္အေတာ္အတန္ၾကာလာေသာအခါ တစ္ပါးသူတို႔ကေမးလွ်င္ ““ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွ
ရဟန္းေဂါတမႏွင့္ အတူအိပ္ၿပီး ျပန္လာသည္””ဟု
လိမ္ညာ ေျပာဆိုေလသည္။
ထို႔ေနာက္ စိဥၥမာဏသည္ ရွစ္လ ကိုးလေက်ာ္လြန္ေသာအခါ
မိမိ၀မ္းဗိုက္တြင္ သစ္သား တို႔ကို ကပ္ခ်ည္လွ်က္ အထက္၌ အ၀တ္တို႔ကိုၿခံဳထား၍လည္းေကာင္း၊
လက္ဖမိုး ေျခဖမိုးတို႔ကို ႏြား႐ိုးတို႔ျဖင့္ ထုႏွက္ေစၿပီး အသားမို႔မို႔တက္ေအာင္ ျပဳလုပ္၍လည္းေကာင္း
ကိုယ္၀န္ရိွသေယာင္ ျပဳလုပ္ၿပီး ဘုရားရွင္၏ေက်ာင္းသို႔ သြားေလသည္။ ဘုရားရွင္တရားေဟာေတာ္မူစဥ္
ပရိသတ္အလယ္သို႔ ၀င္သြားၿပီး ““ရဟန္းႀကီး... အကၽြႏု္ပ္သည္ သင့္ကိုအေၾကာင္းျပဳ၍ ကိုယ္၀န္
ရၿပီးလွ်င္ ယခုအခါ ရင့္မာေသာကိုယ္၀န္ရိွခဲ့ေလၿပီ။ အကၽြႏ္ုပ္အတြက္ ေမြးဖြားရာအိမ္၊ ေထာပတ္
ဆီစသည္တို႔ကို ေပးပါေလာ့။ ကိုယ္တိုင္ျပဳလုပ္မေပးႏိုင္လွ်င္ ေကာသလမင္းႀကီးကိုျဖစ္ေစ၊
အနာထပိဏ္သူေ႒းကိုျဖစ္ေစ၊ ၀ိသာခါေက်ာင္းအမကိုျဖစ္ေစ တစ္ေယာက္ေယာက္ေသာသူကို ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ခိုင္းသင့္၏။
ေမြ႕ေလွ်ာ္ျခင္းကိစ္ၥ တစ္ခုတည္းကိုသာသိ၏။ ကိုယ္၀န္၏ အေစာင့္ အေရွာက္ကိုမသိ”” စသည္ျဖင့္ စြပ္စြဲေျပာဆို၏။
ဘုရားရွင္သည္ မတုန္မလႈပ္ဘဲ ““ႏွမ...သင္ဆိုေသာ
စကား၏အမွန္ႏွင့္ အမွားကို ငါဘုရားႏွင့္ သင္သာအသိဆံုးျဖစ္သည္”” ဟုေျပာဆိုေလသည္။ ထိုခဏ၌ သိၾကားမင္း၏
ပ႑ဳကမၺလာ ေက်ာက္ဖ်ာသည္ ပူေလာင္ေသာအျခင္းအရာကို ျပ၍ ဆင္ျခင္လတ္ေသာ္ စိၪၥမာဏ၏ ဘုရားရွင္အေပၚ
မဟုတ္မမွန္ေသာစကားျဖင့္ စြပ္စြဲေနသည္ကိုသိ၍ အေျဖမွန္ေပၚေစရန္ နတ္သားေလးပါးတို႔ကို ေစလႊတ္လိုက္သည္။
ထိုနတ္သားေလးပါးတို႔သည္ ႂကြက္ငယ္ေယာင္ေဆာင္၍ ၀မ္းဗိုက္ရိွသစ္သား၀န္းတို႔အား ဖြဲ႕ခ်ည္ထားအပ္ေသာႀကိဳးတို႔ကို
တၿပိဳင္နက္တည္း ကိုတ္ျဖတ္ ၾကေလကုန္၏။ ထိုအခါ စိၪၥမာဏ၏ လိမ္လည္စြပ္စြဲခ်က္တို႔သည္ အားလံုးေပၚကုန္ေလ၏။
တရားနာပရိသတ္တို႔သည္လည္း စိၪၥမာဏကို ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွ ႏွင္ထုတ္ၾကေလသည္။ ျမတ္စြာဘုရား
မျမင္ေလာက္ရာအရပ္သို႔ ေရာက္ေသာအခါ စိၪၥမာဏသည္ ေျမမ်ိဳ၍ အ၀ီစိငရဲသို႔ ေရာက္သြားေလသည္။
စိဥၥမာဏႏွင့္ေပါကၡရသာတိတို႔သည္ သံေသဒဇသတၱ၀ါခ်င္း
တူပါေသာ္လည္း အက်င့္စ႐ိုက္ႏွင့္ သြားရာလမ္းတို႔ကား တစ္ျခားစီပင္ျဖစ္သည္။
No comments:
Post a Comment